Wczesne wspomaganie

Zajęcia prowadzone w Punkcie Wczesnej Interwencji mają charakter wieloprofilowy. Każde dziecko przyjęte do punktu jest diagnozowane przez lekarza pediatrę - neurologa i specjalistę rehabilitacji ruchowej, którzy określają jego potrzeby i kierują na zajęcia rehabilitacji ruchowej, z logopedą, pedagogiem, specjalistą SI, czy psychologiem. 

Na pierwszych zajęciach ze specjalistami prowadzony jest wywiad ukierunkowany na wykrycie przyczyn oraz określenie  obserwowanych deficytów i nieprawidłowości w określonych obszarach. Kolejnym etapem (po weryfikacji danych) jest opracowanie wytycznych do pracy i terapia dostosowana do potrzeb i możliwości małego pacjenta.

Zajęcia SI prowadzone są przez fizjoterapeutów, certyfikowanych specjalistów tej metody, w bogato wyposażonej sali przystosowanej do tego typu zajęć. Mali pacjenci mogą korzystać min. z piłek, mat, kaształtek, krążków, "deskorolek", huśtawek i balanserów. Sala jest także wyposażona w "Solar" projektor dostarczający dodatkowych bodźców wzrokowych i emiter zapachów stymulujący zmysł węchu, oraz wiele przyborów dyslektycznych.

Zajęcia rehabilitacji ruchowej są prowadzone przez certyfikowanych specjalistów metodą NDT Bobath, która z powodzeniem sprawdza się u wszystkich małych pacjentów.Fizjoterapeuci pomocniczo wspomagają rehabilitację elementami metody Kinezytaping, Tera - Band oraz zabiegami z zakresu fizykoterapii: elektroterapia, hydromasaż całego ciała, krioterapia i bioptron. Zajęcia są prowadzone w formie instruktażu dla rodziców, którzy zgodnie z założeniami wczesnej interwencji powinni kontynuować terapię w domu. Rodzice mogą także liczyć na instruktaż pielęgnacyjny: prawidłowego przewijania, noszenia i ubierania ma łych dzieci.

Terapia logopedyczna ukierunkowana jest na regulację napięcia mięśniowego w obszarze orofacjalnym poprzez: masaż mięśni twarzy, mięśni naczasznych, szyi oraz usprawnianie funkcji warg i języka poprzez masaże oralne z wykorzystaniem elementów metod: PNF i neurorozwojowej Castillo Moralesa. Logopedzi zajmują się także znoszeniem nadwrażliwości, lub stymulacją skóry głowy, twarzy i śluzówki jamy ustnej poprzez stymulację polisensoryczną, wzmacnianiem mięśni oddechowych i zwiększaniem pojemności płuc poprzez bierne i czynne ćwiczenia oddechowe, jak również rozwijaniem mowy i myślenia. Rodzice mogą liczyć na  instruktaże dotyczące samego sposobu karmienia, jak i prawidłowej pozycji w czasie karmienia, pozycji do odbijania, noszenia po jedzeniu, układania dziecka w czasie spoczynku, prawidłowego wykonywania masaży oraz rozwijania mowy i myślenia w zabawach. 

W terapii pedagogicznej w zależności od potrzeb i wieku małego pacjenta wykorzystywane są elementy metody Knillów, SI, F. Affolter, Dobrego Startu, Pedagogiki Zabawy i I. Lowaasa, a także metoda ruchu rozwijającego V. Sherborne. 

 

 

 

 

1 % podatku


Od listopada 2013 roku jesteśmy Organizacją Pożytku Publicznego.

Możecie Państwo przeznaczyć 1% podatku dochodowego wykazanego w rocznym zeznaniu podatkowym za miniony rok podatkowy na nasze Stowarzyszenie - PSOUU koło w Tychach, a tym samym wspomóc rehabilitację naszych wychowanków i rozwój naszych placówek.

Więcej …

Nasze Projekty:

OREW    „Więcej umiem, więcej mogę, jestem bliżej świata i ludzi” - Projekt unijny - 2016/2017

 Świetlica Terapeutyczna  "Jestem sobą- jestem samodzielny", "Dogoterapia  - Projekty PFRON 2017

Więcej …

Witryna http://orew.tychy.pl wykorzystuje cookies w celu poprawnej realizacji dostarczanych usług i informacji. W przeglądarce istnieje możliwość zarządzana plikami cookies. Korzystanie z serwisu bez blokowania plików cookies oznacza zgodę na ich wykorzystywanie.

EU Cookie Directive Module Information